Σε μια εποχή που οι αξίες κλυδωνίζονται και τα ερεθίσματα προς οιανδήποτε
κατεύθυνση είναι πάμπολλα και ποικίλα, καλείται ο εκπαιδευτικός, εκτός
από την προσφορά του στη γνώση - μέσα από την εκπαιδευτική του ύλη - να
μπολιάσει το νεαρό βλαστό με αντισώματα που θα του
επιτρέψουν την υγειή ψυχική πορεία στη ζωή του.
Φυσικά,
κανόνες εφαρμογής δεν υπάρχουν. Υποδείξεις, για το εμβόλιο « των
αντισωμάτων», προαιρετικές μόνο, που καλύπτονται κάτω από τις μοναδικές
λέξεις.: ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ.
Αυτές
καλούμαστε, όσοι εκπαιδευτικοί μπορούμε, να ζωντανέψουμε μέσα από τομείς της
τέχνης και των γραμμάτων.
Δεν
είναι εύκολος ο δρόμος του εκπαιδευτικού. Παλεύοντας με αντίξοες
συνθήκες, λίγες φορές ενθαρρύνεται παρ΄ ότι αγωνίζεται σε βάρος και της
οικονομικής του κατάστασης - συνεισφέροντας από καρδιάς την οικονομική του
βοήθεια για στολές, σκηνικά, κεράσματα, προγράμματα και σε ό,τι άλλο πιστεύει
ότι πρέπει να βοηθήσει για να έχει το σωστό αποτέλεσμα για το οποίο μοχθεί.
Τυχερός
ο εκπαιδευτικός που θα έχει δίπλα του τον δ/ντή του Σχολείου, το Σύλλογο γονέων
και Κηδεμόνων, το Δήμο ή και άλλους πολιτειακούς φορείς.
Αβάσταχτος
όμως και ο πόνος, όταν βρίσκει αντιδράσεις από συναδέλφους του εντός ή και
εκτός από το σχολείο του, από μια στείρα αντίληψη αντιζηλίας.
Σαν
μια εκπαιδευτικός που έστρωσε το δρόμο της μ’ αγκάθια ή με ροδοπέταλα –αυτό το
γνωρίζουν μόνο οι μαθητές που πέρασαν από την έδρα -
θέλω να διαβεβαιώσω ότι
όλοι
κάτι επιπλέον δίνουμε στο παιδί, αρκεί να έχουμε να δώσουμε ..
Και
πράγματι: Ανάμεσά μας υπάρχουν εκπαιδευτικοί με πολλές κλίσεις…
Φέτος
το παιδί θα αγαπήσει την ποίηση, γιατί ο δάσκαλός του είναι ποιητής…Του
χρόνου θα αγαπήσει τη φυσική, γιατί ο συνάδελφος έχει κλίση στη φυσική.
Πρόπερσι, ο μικρός ή η μικρή μας μαθήτρια έγιναν μικροί μαθηματικοί, γιατί ο
δάσκαλός τους λάτρευε την αριθμητική. Στο μέλλον θα γίνει ηθοποιός, γιατί ο
δάσκαλός του αγαπά το θέατρο ή λογοτέχνης, γιατί η δασκάλα του προτιμά τη
λογοτεχνία ή κατά την ίδια έννοια ζωγράφος, μουσικός κ.λ.π.
΄Ετσι,
ανάμεσα στους τομείς που ο καθένας μας, εκπαιδευτικός έχει την
έφεση, εκεί θα προωθήσει το μαθητή
΄Ολοι,
κάτι επιπλέον δίνουμε στο παιδί, αρκεί να έχουμε να δώσουμε .. Πιστέψτε με. Δεν
είναι μόνο ο «καλλιτέχνης» δάσκαλος που προσφέρει πολιτισμό,
μα κι αυτός που αγαπά την αρμονία, την τάξη, που θα μάθει στα παιδιά να
γράφουν όμορφα, να έχουν καθαρά τετράδια, να είναι τακτικά…
Τα
παιδιά, δεν εισπράττουν, στην περίπτωση που έχουν απέναντί τους έναν
άνθρωπο στεγνό, που ως μέλημά του έχει, μόνο, να κάνει γρήγορα - γρήγορα
το μάθημά του και να φύγει…
Τότε,
στην καλύτερη περίπτωση αφήνει πίσω του μια ανάσα αδιαφορίας…Τα παιδιά
βαριούνται, έρχονται στο σχολείο επειδή είναι αναγκασμένα να έρθουν και όταν
τελειώσει η χρονιά, είναι σαν να μην πέρασε ποτέ αυτός ο δάσκαλος απ’ τη ζωή
τους, σε αντίθεση με την πρώτη περίπτωση του ευσυνείδητου
εκπαιδευτικού που θα φωτίζει τη ζωή του «νεοφώτιστου» μαθητή, για πάντα.
Ευτυχώς, στις μέρες μας θέλω να πιστεύω και εύχομαι να ‘ναι πολλοί λίγοι όσοι
χρησιμοποιούν την εκπαίδευση, ως μέσον, μόνο βιοποριστικό.
Πριν
κλείσω, θα ήθελα κάτι ακόμα να θίξω ή να ζητήσω. ΄Όχι προσωπικά εγώ, αλλά στο
όνομα του άγνωστου αγωνιστή εκπαιδευτικού, του
μαχόμενου στην πρώτη γραμμή στρατιώτης της γνώσης και χαράς που κάτι προσμένει
χωρίς να το λέει, χωρίς να το απαιτεί … ΄Ισως να είναι η
μοναδική περίπτωση ατόμων που το θέλω τους, δεν είναι οικονομικό αλλά
μόνο ηθικό. Μήπως γι’ αυτό δεν πραγματοποιείται γιατί δεν υπάρχει απόθεμα
ηθικής; Η Πολιτεία ας το αφουγκραστεί κι ας μην κάνει τους ανθρώπους αυτούς να
νιώθουν Δον Κιχώτες σ’ ένα ουτοπιστικό πεδίο, που φέρνει μελαγχολικό το
χαμόγελο στα χείλη που ρωτούν:
«Εγώ
προσφέρω…Δεν τα θέλουν αυτά που δίνω; Αφού τα παιδιά πετούν στα ουράνια…»
Και
σαν απάντηση ο «αντίλαλος», προσθέτει:
Γιατί
να σε ανταμείψω επιβραβεύοντάς σε με μια κορδέλα ελληνική, αφού το ίδιο θα
αγωνίζεσαι, πάντα μόνος, σκαπανέα της μόρφωσης και της ευτυχίας των
παιδιών μας…
(Εμφανίσεις filonas.gr: 1.497)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου