Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022

Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ -- ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ, ΘΗΣΑΥΡΟΙ !!!!!

α] ΣΧΟΛΗ ΑΗΔΟΝΟΠΟΥΛΟΥ. Έτος  1994... Πολλά χρόνια πριν... Χρόνια όμορφα, κι εγώ περιτρτριγυρισμένη από μαθητές και μαθήτριες, που με την παρουσία τους πλούτισαν τον καμβά της ζωής μου με την άδολη αγάπη τους και τα ηλιόλουστα χαμόγελά τους... Και έρχεται το 2022... Όταν, ψάχνοντας, ξαναβρίσκομαι με παιδιά εκείνης της εποχής. Ένα ξεχωριστό, ευγενικό πλάσμα, η ΕΛΙΝΑ η ΓΟΥΣΗ... Έκλαιγα όταν στο μέσσεντζερ μου έγραψε: 

    "Αν θυμηθώ μια στιγμή στη ζωή μου που με καθόρισε, που σήμαινε αλλαγή και γέμισε σπόρους το ανακατεμένο χώμα, αυτή ήταν όταν η ηλιαχτίδα Πολυάνθη Βουτσινά μπήκε από το - ευτυχώς - ανοιχτό παράθυρό μου... Λατρεμένη μου κυρία Πολυάνθη! Πόση χαρά πήρα σήμερα [4-11-21] που η Ελένη Βαρδακαστάνη μου είπε ότι είστε στο facebook!! Πόση χαρά που σας ξαναβρίσκω!!! Δεν νομίζω ότι υπάρχει παιδί που άγγιξαν τα χέρια σας και δεν έγινε καλύτερο!! Όσο για μένα, αγάπησα την λογοτεχνία χάρη σε σας!!..." και "Αγαπημένη μου δασκάλα! Πόσο συγκινούμαι! Με γυρίζετε σε τόσες ζεστές αναμνήσεις!... Στην τάξη μας, να γράφουμε, να σβήνουμε και να σχεδιάζουμε το περιοδικό μας... Κι εσείς πάντα η καλή νεράϊδα να μας πασπαλίζει έμπνευση και να ανοίγουν οι καρδιές μας!..."

    Με  τέτοια μηνύματα, με τέτοια υπέροχα λόγια, πώς να μην συγκινηθώ;;; Κι έχουν περάσει τόοοσα χρόνια!! Ελίνα μου, χίλια ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!! ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για την αγάπη σου, τον σεβασμό σου και για το ότι δεν ξεχνάτε!!! Έτσι με κάνετε ευτυχισμένη και νιώθω ευλογημένη που σας είχα μαθητές μου!!! Και χαίρομαι κοριτσάκι μου, γιατί ο λόγος σου στο πέρασμα των χρόνων, εξακολουθεί να ρέει γάργαρος, λυρικός, τρυφερός, αντανακλώντας την γεμάτη αγάπη, πνεύμα και καλοσύνη, υπέροχη καρδιά σου!!

    Η ΕΛΙΝΑ ΓΟΥΣΗ, αρχικά σπούδασε ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ. Ολοκλήρωσε δύο μεταπτυχιακά. Το δεύτερο ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ, το έκανε πάνω στην ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ και τα τελευταία χρόνια σπουδάζει στην ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, για ένα δεύτερο πτυχίο!!! Έχει πολλές ευαισθησίες, είναι πολύ δοτική και, με ανθρώπους ωσάν και αυτήν, ο κόσμος μας θα γίνει πολύ καλύτερος!!

    Αγαπημένο μου παιδί, ΕΛΙΝΑ, σε βλέπω να ανεβαίνεις στην χριστουγεννιάτικη σκηνή μας, ντυμένη με τον σατινένιο σου λαμπρό μανδύα, κρατώντας στο χεράκι σου ένα από τα περιστέρια του φινάλε!!! Δεν πρόκειται να ξεχάσω π ο τ έ τον υπέροχο χαρακτήρα σου και τα πολλά ταλέντα σου!! Είσαι ένα πλάσμα ξεχωριστό, που σκορπά  θερμό φως, όπου και αν σταθείς!!! Μακάρι στην ζωή σου όλα να είναι πλημμυρισμένα από αγάπη, υγεία και πάμπολλες επιτυχίες!!! Να είσαι ευλογημένο, αγαπημένο μου παιδί!!! Πανέμορφη, μοναδική μου Ελίνα!!!!

------------------------------------------------------------------------------------

β] Το μήνυμα του ΓΙΩΡΓΟΥ ΦΩΚΑ, μου ζέστανε την καρδιά και με κατασυγκίνησε: "Κυρία Πολυάνθη, σας έχω στην καρδιά μου και σας αγαπώ πολύ! Είναι πολύ τυχερά τα παιδιά σας που έχουν εσάς μάνα! Έχετε την αγάπη των γονιών μου και τα φιλιά τους. Δεν σας ξέχασαν ποτέ! Δεν θα ήμουν τίποτε χωρίς εσάς... Χάρη στην αγάπη που μας δείξατε, χάρη στο μάθημα της Ιστορίας που μας κάνατε να λατρέψουμε όλους αυτούς τους μεγάλους ήρωες, που χάρη σ' εκείνους και στις θυσίες τους απολαμβάνουμε σήμερα την ελευθερία μας, άσχετα αν η πορεία μας δεν είναι ισάξιά τους, χάρη σε όλα αυτά, εγώ πήρα τον δρόμο που διάλεξα στην σταδιοδρομία μου...... Θα τα ξαναπούμε σύντομα. Πάντα ήσασταν, είστε και θα είστε η αγαπημένη μου δασκάλα... Σας αγαπώ πολύ!!"

    Γιώργο μου, αγαπημένο μου παιδί, ούτε εγώ σας έχω ξεχάσει και θα σας θυμάμαι π ά ν τ α με πολύ μεγάλη αγάπη... Γιώργο μου, πόσο χαίρομαι και πόσο συγκινούμαι που το μάθημά μας στην Ιστορία σε ώθησε για ένα τόσο μεγάλο βήμα καριέρας!!! Με τιμάς παιδάκι μου και σ' ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ μέσα από την καρδιά μου γι' αυτό... Το ότι έβαλα ένα λιθαράκι στο μεγάλο οικοδόμημα της εκπαίδευσής σου και στην διαμόρφωση της προσωπικότητάς σου, με κάνει τρισευτυχισμένη!!! Τα λόγια σου θερμά, φωτίζουν την ψυχή μου με ολόλαμπρο φως!!! Θα είστε πάντοτε στην καρδιά μου, οι ωραιότερες και φωτεινότερες νοσταλγικές αναμνήσεις μου!!! Έχετε την απέραντη αγάπη μου!!!

    Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΩΚΑΣ είναι στρατιωτικός. Τελείωσε την ΣΜΥΝ, την ΣΧΟΛΗ ΜΟΝΊΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΟΥ.  Φέρει τον βαθμό του ΑΝΘΥΠΑΣΠΙΣΤΗ. Υπηρέτησε στην Φ/Γ [ΦΡΕΓΑΤΑ] ΚΑΝΑΡΗΣ.

    Αγαπημένο μου παιδί ΓΙΩΡΓΟ, έχω μπροστά μου το όμορφο, χαρούμενο προσωπάκι σου... Θυμάμαι που στην χριστουγεννιάτικη γιορτή μας, η μαμά σου, σού είχε φτιάξει μια θαυμάσια φορεσιά από μπλε ελεκτρίκ και πορτοκαλί σατέν. Ήσουν κουκλί!! Και πόσο αγχώθηκα, όταν οι εξαίρετοι, τρυφεροί γονείς σου, ήρθαν στο φινάλε!... "Μα γιατί ήρθατε αυτήν την ώρα; Ο γιος σας ήταν καταπληκτικός!!! Έπαιξε υπέροχα!!! Κρίμα που δεν τον απολαύσατε!!! Ήταν μοναδικός!!" τους είπα  στο τέλος της γιορτής. Και η όμορφη μανούλα σου μου είπε: "Αχ, κυρία Πολυάνθη!!!! Δεν υπολογίσαμε σωστά την ώρα... Νομίζαμε ότι θα προλαβαίναμε, αλλά η κίνηση που συναντήσαμε στον δρόμο, ήταν το κάτι άλλο... Δεν περιμέναμε τέτοια καθυστέρηση..." Ευτυχώς που είχαμε τραβήξει την γιορτή μας βίντεο, οπότε οι γονείς σου, θα πήραν μία γεύση... Τι ευγενικοί άνθρωποι!!! Κι εσύ Γιώργο μου, είχες πού να μοιάσεις!!! Ευγενικό πλάσμα, σεβαστικό, με υπέροχο χαρακτήρα και θαυμάσια απόδοση στα μαθήματα... Δεν ξεχνάω Γιώργο μου, που κάθε πρωί που μπαίναμε στην τάξη, περνώντας από μπροστά μου, μοσχοβολούσες  άρωμα γαρδένιας!!! Ήσουν πάντα φροντισμένος, δοτικός, ένα από τα θετικά στοιχεία που πάνε την τάξη μπροστά!!! Σου εύχομαι αγαπημένο μου παιδί, ούριοι άνεμοι να πνέουν στην πορεία σου και ακύμαντη, γελαστή, ολοφώτεινη θάλασσα  να είναι η ζωή σου!! Όλα τα καλά του Θεού, στα χέρια σου, παιδί μου!!! ΓΙΩΡΓΟ  μου!!!

------------------------------------------------------------------------------------------

ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΙΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ


α] ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ "ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΟΡΙΤΣΙΟΥ"

Ο ποιητής μας Οδυσσέας Ελύτης, στο ποίημα αυτό, μας παρομοιάζει την Άνοιξη με μια πανέμορφη κοπέλα ντυμένη στα λευκά. Το κάτασπρό της φόρεμα είναι στολισμένο με χιλιάδες μυρωδάτα λουλούδια. Στο αραχνοΰφαντο πέπλο της στέκονται τα χελιδόνια και μυριάδες πολύχρωμες πεταλούδες. Ό,τι αγγίζει με τα μαγικά κρινοδάχτυλά της, το  "α ν α σ τ α ί ν ε ι".   

    Κάποια στιγμή, ένα μικρό κορίτσι - που μπορεί να είναι και η ίδια η άνοιξη - μπαίνει μέσα σε έναν ολάνθιστο μπαξέ. Του αρέσουν τόσο πολύ τα λουλούδια, που τ' αγγίζει με τέτοια λεπτότητα, λες και ξέρει τι αισθάνονται... Πάει κοντά σε έναν μικρό, βελουδένιο, κίτρινο μενεξέ και αρχίζει να μιλάει μαζί του!! Σε μια γωνιά του μικρού, μοσχοβολιστού κήπου, ορθώνεται ένα συντριβάνι. Καθώς αναβλύζει το δροσερό νερό, αστράφτουν οι σταγόνες και νομίζεις πως ο ουρανός ρίχνει χιλιάδες αστέρια που φωσφορίζουν ολοτρόγυρα στα σμαραγδένια φυλλώματα! Ένας τζίτζικας κάθεται  αραχτός στο κλαρί μιας γεμάτης με καρπούς μηλιάς και τραγουδάει δυνατά και με κέφι τον χαρούμενο σκοπό του. Και το κοριτσάκι, μεθυσμένο από την τόση ομορφιά, χοροπηδώντας, πότε πέφτει πάνω στην κομψή ροδιά, πότε πέφτει πάνω στην πλημμυρισμένη με μωβ καρπούς, βατομουριά.

    Στην μέση του ηλιόλουστου κήπου, υπάρχει ένα πηγάδι. Μια κυρία ανεβάζει έναν κουβά με δροσερό νερό. Τα πάντα σου θυμίζουν ζωγραφικό πίνακα!!! Ο ολόλαμπρος ήλιος τα μαγεύει όλα!!! Το κοριτσάκι, φαίνεται ότι μέθυσε αληθινά από το χρυσό φως, τις πάμπολλες ευωδιές και το τραγούδι των πουλιών... Απλώνει θαρρετά το χέρι του και πιάνει απαλά μια χρυσαφιά με μαύρες ρίγες μελισσούλα!! Στα παιδικά της μάτια την βλέπει τεράστια και η φαντασία της, τής παίζει παιχνίδια, γιατί μια χαριτωμένη πεταλούδα με γαλάζια, εξαίσια φτερά που πετά εμπρός της,  θαρρεί πως είναι ένα εξωπραγματικό πλάσμα που δαγκώνει!!! Τι να κάνουμε;; Αυτή είναι η Άνοιξη!!! Ένα αληθινό μεθύσι, ένα υπέροχο πιοτό, που σε κάνει να τα βλέπεις όλα μεγεθυμένα, με μια δόση ονείρου!! Η ομορφιά γύρω μας είναι τόσο μεγάλη, που οι αισθήσεις μεθούν από την γλύκα της πλάσης που ξαναγεννιέται!!!

    Ναι. Κάθε άνοιξη ανασταίνεται η φύση... Τα λουλούδια, τα ζώα, οι άνθρωποι, είναι σαν να ξυπνούν από τον βαρύ, κρύο ύπνο του χειμώνα... Το φως λούζει τα πάντα φέρνοντας την χαρά. Ανασταίνεται ο κάθε μπαξές, μυριάδες ευωδιές πλανιώνται στον αιθέρα... Τώρα ανασταίνεται κι ο Χριστός μας! Και μαζί με όλα αυτά, ανασταίνεται η ψυχή του  ανθρώπου... Και μέσα στον κάθε άνθρωπο, η ελπίδα αρχίζει πάλι να τραγουδά το δικό της ανοιξιάτικο, αναζωογονητικό. πανέμορφο, ε λ π ι δ ο φ ό ρ ο  τραγούδι της!!!

ΕΛΙΝΑ ΓΟΥΣΗ Δ2

-------------------------------------------------------------------------------------------

β] ΘΑ ΣΑΣ ΠΩ, ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ

Έχω μιά ευτυχισμένη οικογένεια. Νιώθω πολύ τυχερός γι' αυτό. Ο πατέρας μου κουβεντιάζει πολύ μαζί μου και λύνει όλες τις απορίες μου με μεγάλη κατανόηση και αγάπη... Είναι εξαιρετικός και τον ευχαριστώ για όλα. Η μαμά μου είναι ξεχωριστή... Η μάνα είναι το αιώνιο σύμβολο αγάπης που το ύμνησαν ποιητές και συγγραφείς. Αγαπώ πολύ τον πατέρα μου και του χρωστάω πολλά, αλλά την μητέρα μου, την λατρεύω!! Χωρίς την μητέρα μου, δεν μπορώ να ζήσω. Γι' αυτό παρακαλώ την Παναγιά να την έχει πάντα καλά. Και της υπόσχομαι, ακόμα και όταν μεγαλώσω, να μην την κάνω να κλαίει και να μην την στεναχωρήσω ποτέ...

    Κάτι που μου αρέσει είναι να διαβάζω βιβλία... Τότε ταξιδεύω και περνάω πολύ όμορφα... Γι' αυτό, η ώρα που  κατεβαίνουμε στην βιβλιοθήκη του σχολείου μας, είναι για μένα μια πολύ ευχάριστη ώρα. Ο χώρος είναι άνετος, το περιβάλλον φιλικό, με ωραία έπιπλα και ωραία ατμόσφαιρα. Εκεί μέσα ηρεμούμε. Διαλέγουμε το βιβλίο που μας αρέσει, με προσοχή απ' τα ράφια και μπορούμε να ξεκινήσουμε να το διαβάζουμε από την στιγμή που το παίρνουμε ή να το συνεχίσουμε στο σπίτι μας, αφού το δανειστούμε από την βιβλιοθηκάριο. Άλλοτε πάλι κατεβαίνουμε, για να ψάξουμε για κάποιον συγγραφέα ή ποιητή σε ατομική ή ομαδική εργασία της τάξης. Κι άλλοτε κατεβαίνουμε για να κάνουμε το μάθημα των Ελληνικών σε έναν άλλον χώρο, έτσι για αλλαγή, που να μας εμπνέει!!! Για όλα αυτά, πολλά παιδιά θεωρούν την βιβλιοθήκη, σαν τον δικό τους, ευχάριστο  χώρο...

    Για μένα, το βιβλίο, είναι κάτι το πολύ σπουδαίο... Ένας ξεχωριστός φίλος που σε συντροφεύει και σε ταξιδεύει μαγικά!!!! Τα ιστορικά και οι περιπέτειες, η αδυναμία μου!!!!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΩΚΑΣ Δ2

-----------------------------------------------------------------------------------------

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου