Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2019

ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Η ΤΑΞΗ

Καλή μαθήτρια δεν ήμουν στο σχολειό...
Δεν πήρα άριστα στον έλεγχο ποτέ.
Βουνό φαινόντουσαν τα λόγια του βιβλίου...
Δεν είν' η γλώσσα μου, η γλώσσα αυτή Θεέ!...

Δώ πέρα ήρθαμε για νά 'βρει ο πατέρας
δουλειά να θρέψει το μικρό μας σπιτικό.
Δουλειά δεν βρήκε, βρήκε όμως η μητέρα,
σκάλες να πλένει με πολύ μικρό μισθό...

Την αδελφή μου την παντρέψαμε μικρούλα,
προτού το Λύκειο τελειώσει η καψερή,
μπας και η τύχη της ξανοίξει κι ευτυχίσει
κι εμείς πιο λίγοι ν' αρπαχτούμ' απ' την ζωή.

Στην Πέμπτη τάξη πάω φέτος στο σχολείο.
Δασκάλα αλλάξαμε, μου φαίνεται καλή.
Κάνει ερωτήσεις που μπορώ να απαντήσω,
νιώθω ανακούφιση, δεν νιώθω πια ντροπή...

Με βοηθάει σ' ό,τι πω και σ' ό,τι γράψω.
Αυτοπεποίθηση πρωτόρθε στην καρδιά!
Βαθμούς τους πρέποντες θα βάλει, μα θα έχω,
δέκα στο σχέδιο και στα θεατρικά!!!!

Λοιπόν εφέτος μου αρέσει το σχολείο!
Φέτος να λείψω, δεν το σκέφτομαι ποτέ!
Κάτι καινούριο θα γενεί την κάθε μέρα,
γίναμε φίλοι σαν λουλούδια στον μπαξέ!!

Φωτοτυπίες κι όλο κάτι απ΄το γραφείο,
μου λέει η κυρία ν'ανεβάσω τακτικά.
Δεν είμαι αόρατη εφέτος μες στην τάξη,
πρώτη φορά που με προσέχουν τα παιδιά!

Επήρα ρόλο και τον έπαιξα σπουδαία!
Όλοι χαρήκαμε με το θεατρικό!
Τι ευτυχία που θα έχουμε του χρόνου
την ίδια απίθανη δασκάλα-θησαυρό!!!!

----------------------------------------------------------------
Μεγάλο τράνταγμα για ένα παιδί που μεταναστεύει σε άλλη χώρα η οικογένειά του,  με όνειρο  μια καλύτερη ζωή... Αφήνει φίλους, συγγενείς, συνήθειες αγαπημένες...Τοίχος μπροστά του το άγνωστο... Και η ξένη γλώσσα; Οι άγνωστοι μαθητές; Πώς θα το αντιμετωπίσουν; Θα καταφέρει να ενσωματωθεί στην ομάδα;Θα είναι τυχερό αν το σχολείο έχει προκαταρτική τάξη για να μάθει πρώτα την γλώσσα... Συνήθως, το παιδί εντάσσεται σύμφωνα με την ηλικία του στην ανάλογη τάξη και τις δύο πρώτες ώρες της Γλώσσας το στέλνουμε στην Α΄Η Β΄τάξη και μετά ξαναγυρίζει στην κανονική τάξη του, καταλαβαίνει ή δεν καταλαβαίνει...Εδώ ο δάσκαλος πρέπει να ξεπεράσει τον εαυτό του..Πρώτα-πρώτα να έχει πάντα στο μυαλό του την ένταξη του νέου μαθητή στο τμήμα του.Να μιλάει συνεχώς στα παιδιά του για την αδελφοσύνη και να προσπαθήσει να γίνει αγαπημένο μέλος το ξένο παιδί στην ομάδα του...Πολύ πιθανόν να αντιμετωπίσει κάποιες καταστάσεις συμπεριφοράς και πιθανότερο, αν το παιδάκι δεν γνωρίζει την καινούρια γι΄αυτόν γλώσσα, να χρειαστεί να εξηγεί ακόμα και στην αριθμητική έννοιες , κάτι που θα γίνει πολύ έντονο στα μαθήματα των ελληνικών, αλλά και της ιστορίας και των άλλων μαθημάτων, που θα είναι το μάθημα σε πυκνογραμμένες σελίδες..Αν το τμήμα έχει πολλά ξένα παιδάκια, όλοι έχουμε ακούσει από κάποιους γονιούς: '' Μα, φοβάμαι πως το τμήμα θα πάει πολύ πίσω με τόσα παιδιά άλλων χωρών που έχουμε...Θα αναγκάζεστε να καθυστερείτε για να τους εξηγείτε και σ' αυτούς που δεν καταλαβαίνουν...Κρίμα...''  Ο δάσκαλος έχει να αντιμετωπίσει πολλά, αλλά με το ηθικό κύρος του και την άδολη αγάπη προς ό λ α  τα παιδιά του, θα τα καταφέρει...Υπάρχουν βέβαια και φωτεινές εξαιρέσεις, που τα αλλοδαπά παιδάκια, όχι μόνον εντάχθηκαν γρήγορα, αλλά και θριάμβευσαν, αριστεύοντας και πρωτοστατώντας σε  όλα τα μαθήματα.Στο χέρι του δασκάλου είναι να τονώσει πρώτα από όλα  ηθικώς τα παιδιά, προσφέροντάς τους την συνεχή υποστήριξή του, δίνοντάς τους δυνατότητες να αγαπηθούν από τους συμμαθητές τους και κυρίως να τα βοηθήσουν να νιώσουν άνετα και ίσοι  με αυτούς...Δύσκολο το έργο του δασκάλου, αλλά και υπέροχο συνάμα...Γι' αυτό και το έργο του  θεωρείται ιερό και λέγεται  λειτούργημα....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου